2016年8月30日 星期二

微觀的對錯與宏觀的是非

今年馬季開鑼的日子較往年早一些,8月未完,就要根據新的變化更新程式、重整資料庫,準備迎戰新賽季了。雖然統計指標顯示,要從馬場贏錢是一年比一年困難,但對於新賽季還是不太悲觀。

不悲觀是因為對自己所處的位置很清楚。可以確定的是,自己贏不了專業的集團,也贏不了統計系的教授。所幸的是自己也並非處於食物鏈的最低端,只要遊戲的參與者之中還有拿份馬經蹲在投注站門口的老伯、或在茶餐廳“頭顎顎”望住部電視的大叔,和一大批根據電視、電台、馬經貼士下注的馬迷,贏面還是不低的。

池某當然不會當面挑戰那些老伯和大叔,一來,他們是米飯班主;二來,他們當中真的不乏藏龍臥虎之輩,有的對每一匹馬的資料熟悉得如數家珍,有的一眼就能看出哪匹馬有火、哪匹馬狀態不佳。更重要的是,他們都曾有過引以為傲的往績,一遇到質疑,即能拋出自己在哪年哪月哪日有過哪些經典之作,鎮住陣腳。

那些讓他們自豪的往績,給了他們繼續玩這個遊戲的信心、動力和熱誠,也是他們至今仍然蹲在投注站門口的原因,亦使他們一直以為自己眼光獨到、成功在望。偶然一次不大不小的收獲,更能加強他們的自信,即使這樣的收獲並不能追回之前所輸掉的損失。

他們從不會懷疑自己的眼光和方法,只會將不太如意的結果,和成功在望的目標遲遲未能實現,歸咎於運氣、騎師的發揮、馬匹走位意外等等。因此,他們也從不會反省,為什麼一年又一年,他們仍要蹲在投注站門口?

從單一的微觀的角度來看,他們也許沒有錯,甚至是其中的表表者,他們或者真的有能力找出狀態最好的馬匹,又或者通過分析計算揀中實力最強的馬匹。



不過,從整個遊戲的宏觀角度來看,狀態最好的馬匹,並不一定能就贏;實力最強的馬匹,也未必就不會輸;甚至買中了勝出的馬匹,也不一定就能贏到錢。要玩贏這個遊戲,並不在於有多高的命中率,也不在於中過幾只冷門,而是必須在大數法則之下保持優於大眾。哪年哪月哪日哪些經典之作,除了打打嘴炮贏贏牙骹,根本無助於整體身家的增長。一年又一年之後,自己的身家幾許,無法自欺欺人。

投資如打仗,玩的是排兵佈陣的遊戲,鬥的是陣法的完整、武器的精良,而不是個人在個別項目武功的高低。要贏,把握好個別指標是necessary condition,建立完整的投資系統才是sufficient condition。

在這個弱肉強食的戰場中,最怕是遇上比自己更強的陣法和更powerful的武器,最開心的是遇上自吹武功高強的義和團式莽漢,雖然以一大堆statistical models去對付手無寸鐵的老伯和大叔看似恃強凌弱、勝之不武,但既然他們自稱是武林高手,贏他們的錢倒也沒有太多的罪疚感。

醒目的讀者看到這裡應該不難察覺,把上面文章中“馬匹”二字換作“股票”,同樣是成立的,而且很可能更容易聯想到自己熟悉的老伯和大叔。

153 則留言:

  1. 用統計學買馬同鋤大D一樣, 自己唔需要係贏最多果個, 只要羸最差果個夠cover輸俾叻果個, 已經有正回報

    回覆刪除
    回覆
    1. 係。拉下補上,最緊要唔好做食物鏈最低層果個。

      刪除
  2. 無錯...每次的交易入面都一定有一個傻瓜...嘻嘻

    回覆刪除
    回覆
    1. 呵呵。如果環顧四周都唔確定邊個係傻瓜,咁就好可能係自己。

      刪除
  3. 我老豆就係投注站果d 大叔。
    我視佢為消遣活動,馬仔抖暑之時,零用都比多d,免得佢輸太多。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呵呵。馬仔抖暑池某零用錢少左。

      刪除
  4. 池兄, 你有沒有WHATAPPS谷講賽馬呢? 我有好多問題想請教你.

    回覆刪除
    回覆
    1. 池某非常討厭whatsapp group同wechat group之類由朝到晚響不停,冇用的噪音多,有用的訊息少,可免則免。

      刪除
    2. O...我有D資料整理左, 想你比D意見.=.=

      刪除
    3. //池某非常討厭whatsapp group同wechat group之類由朝到晚響不停,冇用的噪音多,有用的訊息少,可免則免。
      同感.
      我最討厭的Whatsapp功能

      Whatsapp Group溝通聯絡起來係就係幾方便,但對魔術師來說,卻是弊多於利,尤其是係Whatsapp唔能夠ignore某些指定人物,唔鍾意就只能退出整個group,如果group裡面有某些人成Q日post埋啲無聊嘢,如果係閒話家常都算(以前公司同事group尤甚,中剷父母由寶貝仔女幼稚園表演到食邊隻魚肝油、骨膠原都有),畢竟係自己message自己打,最攞命嘅就係 mass forwarding,跟本同連鎖信無分別...魔術師不嬲都唔明班友send呢啲垃圾信息來做乜,who fxcking cares?

      刪除
    4. 河馬兄,個人簡介入面有池某email

      刪除
    5. 魔師兄,睇開啲,通常係現實生活中乏善足陳的人,才會搏命在whatsapp group同wechat group「刷存在感」。

      刪除
    6. 河馬兄已建好database?

      刪除
    7. 推介下河馬兄個寶庫先,靚到爆!
      http://sshippos.blogspot.hk/

      刪除
    8. 回Michael兄,很基本的database是有的.更詳細的database未捨得請人整.

      刪除
    9. 河馬兄自己寫程式攞data?

      刪除
    10. 簡單的都識既.但一個完善的database,要的data外面沒有得load.
      如果要整, 要請一個全職的文員搞, 本人不捨得.

      刪除
    11. 我不太好意思騎劫了池兄個BLOG做討論區.如果你有興趣交流下, 可去我個專頁PM我. 專頁名:創造球會 Barcode Footballer 攻略專頁

      刪除
    12. 請問各位高手係用咩程式去寫code攞data?

      刪除
    13. 池某肯定係低手,除左識少少vba其他咩都唔識。呵呵。

      刪除
    14. 熟VBA已經方便好多了. 我主要都是用VBA.

      刪除
    15. 我用Python的。
      池兄,我剛run 了model,一樣出現雷神dominate的現像!
      小妹在華將中的確不錯

      刪除
    16. 呵呵,好可能我地計得咁辛苦都不如人地齋買雷神。

      刪除
    17. 呵呵,希望唔會啦!池兄今季用兩季數據?

      刪除
    18. 我都係,不過我度緊少馬嗰啲場次點處理。

      刪除
    19. Python 難唔難學嫁? 我都想學

      刪除
    20. 有野想請教,你地點處理同場既不同既形勢呢,比如說 1隻實力馬跟2隻次實力馬同場,與2隻實力馬與1隻次實力既馬。

      刪除
    21. 池某只會想怎樣計expected odds,對於「形勢」、「實力」不會有任何主觀的判斷。

      刪除
    22. 上水河馬:應該算係易學難精,網上好多資源,拼拼湊湊可以有個大概,但一定不是最快最短。我只係識得好皮毛。

      刪除
    23. 對不起.本人表達能力不足.我想問的數學問題超出了語文能力.
      我的問題是計得精彩裡有提過的.用獨贏機率去估算第二同第三名個段.他發現到用Harville Formula計算的結果與現實相距很大, 所以佢介紹了幾個方法去修正...例如用正態方法去修正. 但這幾個方法本人覺得是錯的. 他亦有說當中有什麼問題, 他亦未有更好的方法去解決那個誤差.

      這章節裡存在有幾個問題. 而這個問題必須修正才能改將理論完善. 書本將第一二三名的關聯機率當成獨立機率運算. 他可能是未發現到獨羸機率因互相影響而出現了一個誤差.

      由於參與馬匹的機率會互相影響. 就好似我上面既問題咁. 一隻2倍馬當機率是40%, 而主要2個對手的機率是(15%和15%),和 一隻30%馬, 而主要2個對手的機率是(20%和20%), 計算出的結果, 與現實結果, 形態上很似, 但實質上不同.....
      唔識點講…明就明…唔知我講咩就算啦.

      刪除
    24. Michael, 那裡可以找到論文等資源? 可不可以介紹一下.

      可以PM我的..https://www.facebook.com/%E5%89%B5%E9%80%A0%E7%90%83%E6%9C%83-Barcode-Footballer-%E6%94%BB%E7%95%A5%E5%B0%88%E9%A0%81-625777234109547/

      刪除
    25. 呀。原來一個講緊位置一個講緊獨贏。
      Harville Formula和名次問題我們也討論過,一樣是找不到妥善解決之法。
      http://poolshunter.blogspot.hk/2016/05/blog-post_16.html

      刪除
    26. 我諗到點講了. 獨贏是40%機率WIN, 可唔可以再深入去化做
      60%機率出現60%+40%機率出現10%去運算? 要點樣做?

      刪除
    27. 如果只說獨贏機率,結果是互斥的,沒有互相影響的問題,屬於mutually exclusive outcomes of a single event賭局,normalise column sum等於1就ok了。
      河馬兄的問題應是要刪掉一些馬才會出現。

      刪除
    28. 其實可唔可以同時間出現兩組獨贏率呢?

      刪除
    29. 將一個概率拆成多個複合概率?太複雜了吧,冇頭緒。

      刪除
    30. 上水河馬兄:無咩資源的 只係靠google

      刪除
  5. 賺唔到錢嘅公司受人追捧而爆升,實在係很普通嘅事

    回覆刪除
    回覆
    1. 呵呵,池兄尾段的:把上面文章中“馬匹”二字換作“股票”,同樣是成立的,講得真妙!

      其實將"老伯"和"大叔"轉做"職場擦鞋仔","馬匹"轉為"上司",都幾適合香港地既商業環境=P

      刪除
    2. 下?人地叫啲o靚做馬仔,你就當上司係馬?

      刪除
  6. 池兄係自己做VideoForm?對小弟來講,這項是最花時間與精神的一環!
    也是在賽馬投注上佔最關鍵一環,不知池兄會否認同?

    回覆刪除
    回覆
    1. 不是啦,池某賭馬唔睇馬,點會做Video Form呢?
      池某用mlr model,現在最煩的是之前很多significant factors都被一個莫雷拉dominated左。

      刪除
    2. 池兄唔睇馬唔做Video Form這回覆真令小弟深感意外!
      小弟一直以為觀看馬匹陣上走勢係了解馬匹實力的唯一途徑,也是尋找投注對象的最佳途徑!
      此刻聽池兄一說,果然人外有人,小弟確係難以想像!池兄可否再多說一點?

      刪除
    3. Video Form肯定是有用的,只係池某冇心機冇精力去做而已。
      但「唯一途徑」之說恐怕未必,「最佳途徑」亦要存疑。比如,大家睇完陣上走勢都知道「巴基之星」是一匹很厲害的馬,是否代表大家設定這個投注對象就能大有斬獲呢?
      贏不贏錢不關乎一匹馬的實力,只關乎是不是大多數人都高估了或者低估了一匹馬的實力。

      刪除
    4. 池兄站在投資者角度的看法與馬迷的確不一樣!當然,有收成的就係好方法!但小弟也好奇請教,如馬匹陣上蝕位,受阻或場地偏差的話,池兄係如何看代呢?

      刪除
    5. 池某唔會作任何主觀看待,所有意外都會count左落騎師功力、檔位等等factors,否則馬匹流鼻血、氣管有血、甩蹄鐵呢D又點計呢?

      刪除
    6. 池兄的不作主觀看待,像是只看紙上賽績一樣,但肯定是比較複雜深奧得多,非一般我這些凡夫俗子所能明白,還望日後池兄通過賽事可以舉些實例,指導一下我等後輩就好了。

      刪除
    7. 各師各法啫。歡迎一起交流,千祈唔好講指導,池某不好為人師。
      池某很少睇馬,也不會像講馬佬那樣秤賽績、評狀態,甚至很多馬買了也不知道為什麼會買,實際的操作非常沉悶,前面有些文章有介紹。

      刪除
  7. 池兄,最近才看你的文章,很有用又有趣

    回覆刪除
  8. 我早排沒有update,我估我要花啲時間補返啲退役馬嘅資料!

    回覆刪除
    回覆
    1. 真係慢慢搞又得,即刻搞又得。得左。

      刪除
    2. 改program 都改咗個幾鐘!宜家行緊

      刪除
    3. 池某改左幾日,加左3個factor,效果同未改之前好似冇乜分別。

      刪除
    4. 應該要向derived factor 這個方向進發,不過我無咩頭緒。

      刪除
    5. 感覺上要在同一個database搞出更多有效factor好似要從石頭鑽出血咁,除非橫向擴大個database。

      刪除
  9. //投資如打仗,玩的是排兵佈陣的遊戲,鬥的是陣法的完整、武器的精良,而不是個人在個別項目武功的高低。要贏,把握好個別指標是necessary condition,建立完整的投資系統才是sufficient condition。

    十分認同,我仲建構緊自己既資產陣式

    回覆刪除
    回覆
    1. Mike兄精打細算,持家有道,有樓有股,陣式已經很強了。

      刪除
    2. 自住樓在我現在的資產中佔比極高,不太健康,還需多加努力!

      刪除
    3. 距離達到池兄和魔術師兄的排好陣等收錢境界,小弟尚差很遠。

      刪除
    4. 哈哈,總不能說自住樓越升值資產比例越不健康吧。
      自住樓佔用的現金流比例不過高就是健康了。

      刪除
    5. 咁我都ok既,畢竟層樓買落幾年,而家又仲係低息。

      刪除
    6. Mike兄何止ok,直頭係掂!

      刪除
    7. 買樓果度係好彩,其他地方還需努力。

      刪除
    8. 講到買樓時機,池某應該更好彩,不過那只係生活所需的決定,與投資決策無關,所以冇乜好吹。

      刪除
  10. 宏觀的排陣配置重要, 但微觀也同樣重要. 兩者缺一不可. 輸家通常都係冇自己既方法. 呢度跟朋友, 另一邊就跟報紙, 再另一邊就亂估..

    回覆刪除
    回覆
    1. 冇錯,Joseph兄揀烏克蘭係宏觀選擇,跟住微觀選擇就各花入各眼了。呵呵。

      刪除
    2. 這個宏觀選擇令人羨慕。

      刪除
    3. 呢樣michael兄就唔羨慕得咁多了。

      刪除
  11. 巴基之星現在的實力跟馬跑得差不多,如果上到1-2班,我會賭佢輸

    回覆刪除
    回覆
    1. 以賭徒的身份實在沒必要傾注任何主觀的情感和判斷於一隻馬身上(馬迷的身份另計),最理想的情況係佢跑贏能贏錢,佢跑輸又能贏錢,話之佢係符碌贏定係意外輸。

      刪除
  12. 這篇文章,我有部分同意,有部分不同意,不同意既係贏既錢主要唔係來自於馬會門口既阿伯,他們閒錢唔多,輸盡都唔可能比到200億水同百幾億利潤出來,他們可能只佔彩池的十分一唔夠,個人覺得係視一百幾十萬如散紙既馬主朋友,或部分高收入人仕,我身邊都有幾個年輸幾十萬的友人,這班人視賽馬為娛樂,我早輪寫左編草稿就係分析賽馬利潤既來源。如果有興趣,我影相Email比你睇,不過係手寫的😂字好醜要睇得好吃力

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈。池某呢篇係醉翁之意不在酒。

      刪除
    2. 我想搵你交流下姐,唔比其他人批評自己既錯處,好難再進步,我讀書小無咩有智識既朋友可以比到意見😂

      刪除
    3. 河馬兄你冇錯。從馬迷的角度睇你是完全正確的,也比池某嚴謹。
      池某呢度應該係非馬迷讀者多一些,文章雖以賭馬鋪排,大家潛意識裡的聯想應該是不一樣的,例如老王聯想到交易,cherry聯想到職場,mike兄聯想到資產配置,還有michael聯想到烏克蘭等等...

      刪除
    4. //大家潛意識裡的聯想應該是不一樣的

      好多時睇文章(甚至睇電視),我自己都好自然加入主觀意念,將自己諗緊既野投入當中,特別注意和自己意念中接近的部份,唔知其他人係咪都會咁樣。

      刪除
    5. 真正馬主落注唔會比一般大眾認為嘅咁多,賭得大果啲通常都係冇得做馬主但係要響馬場攞威嘅人

      刪除
    6. 你都講得好啱既. 我的朋友都只係會員, 無抽馬.

      刪除
    7. //將自己諗緊既野投入當中
      哈哈。好多對號入坐的情況,都係咁樣產生。

      刪除
  13. 大事從小處起,宏觀從微觀始。池兄的微觀也十分出色呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 醉心兄的心理分析才是絲絲入扣呢。

      刪除
  14. 基本只要在每場馬找到各彩池的平水盤。。機率=賠率。。。每場下注2 萬。。剩賺10%回扣。。已可每月賺10萬元。。如能有本每場下注35萬。。就可年收入2000萬以上。。。。聽落唔難吧。。但不知每場平水機會有幾多

    回覆刪除
    回覆
    1. 最近有一本新書暗指顧教授就係用呢個方法賺錢

      刪除
    2. 馬觀微本新書, 名就不便在此宣傳

      刪除
    3. 嚴格來說計埋回扣應該用呢條式:
      f = p/a – q/b
      而唔係呢條:
      f = (p*o-1)/(o-1)

      刪除
    4. 神經漢兄,本書只在報檔有售嗎?

      刪除
    5. 睇完啦...這個方法我上年有研究過, 但覺得風險比較大, 如果要每次批死一隻5倍左右或兩隻10倍左右的馬唔係度. 其實唔係易事. 越刪多一隻, 出事率亦越高. 要100%確保17.5%的機率完全變為零, 才有7%利潤. 14次內出1次出事就要輸.要20次出一次事的水準才能有值搏率, 掌握不好, 更幫別人作嫁衣. 有無人指教到小弟, 當中有咩玄機呢?

      刪除
    6. 應該是有用的。不過要求expected odds計得好準,而且要好大本金。

      刪除
    7. michael兄,應該係。不過報檔老闆話馬觀微次次出書都賣得好快,唔肯定仲有冇貨

      刪除
    8. 而且要好大本金

      如果係真,顧教授的確有本錢咁做

      刪除
    9. 這個買法本金是有極限.如果彩池是2000萬, 你睇死1隻20%(4.1倍)會消失. 你最多可以大包圍200萬其它馬.那隻馬會即時變為4.5-4.6倍. 而你既利潤係不多於18萬.所以本金400萬已經足夠.

      另外適合賭既場次也未必多. 再翻查3季2300場賽事. 頭3甲佔彩池比率. 23次多於80% , 241次介於65%-80%, 教授要避過11%這些場次先會有機會在回扣贏錢.如果做到真係要好高準確準, 所以我懷疑個故仔既可信性.

      刪除
    10. 教授攻位置同連贏多,利用回扣玩位置應該可信,連贏就較難利用回扣了。

      刪除
    11. beyond提到平水,這個條件很重要啊。位置同連贏錯價較多,如果平水多,教授「以本傷人」,如果高水多,教授應該可以大少通吃。

      刪除
    12. 如果書故事屬實,教授可能賭得不太嚴謹。

      刪除
    13. 位置難食水過獨贏 ,用類似池兄前篇講既EV計法,一篤計算機,就知唔Work.

      刪除
    14. 他應該不是直接食水,很可能是把回扣計算在kelly比例之內,這樣已經比一般馬迷著數了很多。

      刪除
    15. 位置彩池結構所限 Kelly唔到嫁
      或者可以咁講 50場先有一場得啦

      刪除
    16. set column sum = 3 應該kelly到。不過唔係好肯定咁樣岩唔岩。

      刪除
    17. 位置彩池 如果獨贏過20%投注 位置投注百分比就會因實質回報而減少 變相令機會細既馬變熱 但熱門馬既實質回報又唔合理 所以更難做到 機率x回報>1

      刪除
    18. 簡單講 17.5%佔個中獎投注比例太高⋯

      刪除
    19. 所以利用回扣收窄10%就有得諗了。

      刪除
    20. 你星期六搵場篤下條數就會明我講咩嫁啦⋯

      刪除
    21. 池某唔賭位置,冇整呢個計kelly的template。

      刪除
    22. 如果教授求和就唔使用Kelly啦。

      刪除
    23. 佢應該係將回扣計作edge的一部份放左入kelly。

      刪除
  15. 池兄你好
    近日我試計孖膽機率
    1場上下夾埋最高為2%左右
    如果2場乘埋最多得0.03 0.04%
    即使買最高50注, 連1%都不夠
    請問我是否計錯?

    回覆刪除
    回覆
    1. //最高50注, 連1%都不夠
      可能有錯。最高50注應該有8%至10%,甚至20%。

      刪除
    2. 請問單場最高中下半場夾埋應該有多少? 我計到只有2%

      刪除
    3. 如果每關機率係50%, 總機率都係50% x 50% x 50% x 50% = 6.25%...
      而且每關有三注,已經一共要81 注..

      利申: 無落注,心知無咩可能會贏到..
      不好意思插嘴了,希望大家贏多d.

      刪除
    4. 呵呵。沒這麼悲觀,機率和注數並非正比例關係。可以參考呢條curve:
      http://poolshunter.blogspot.hk/2016/06/90000.html

      刪除
    5. 想來想去也是想不通
      假設POISSON後
      上半場A隊1球機會為35%, B隊0球機會為30%
      下半場A隊0球機會為30%, B隊1球機會為35%

      0.35 x 0.3 x 0.35 x 0.3 = 1%左右. 很難計到1場有5%.

      刪除
    6. 1注不會有1%這麼高,若平均1注有0.3x%,30注就有10%左右了,很正常呀。

      刪除
    7. 說得不清楚, 是我不好
      1場4個機會互乘, 0.35 x 0.3 x 0.35 x 0.3 = 1%左右
      孖膽就是
      0.01 X 0.01 = 0.0001 = 0.01%
      那麼30注只有0.3%

      我想我的算式問題是每場半全贍只計到1%, 去不到5-8%, 不知出現什麼問題

      我都是分開上下半場入球數據, 分出上下半場各隊實力指數, 之後POISSON出入球機會再互乘

      如果反向思維, 要得到每場波膽5%或以上機會, 則上下半場機會需要22%左右, 那POISSON出來的上或下入球則要在46%左右. 但我POISSON出來通常最多只有30%左右.

      刪除
    8. 你鑽左牛角尖, 因為Poisson(0,mean)=30%, 入0球唔係最大機會率果個, 入1球先係最大機會, 所以計唔到池兄條curve係正常

      刪除
    9. 謝謝神經漢兄幫忙
      以前晚為例
      我計到廣島三箭和大阪飛腳機會為例:

      上半場 主 客
      0 0.261845669 0.39455371
      1 0.350873196 0.366934951
      2 0.235085041 0.170624752
      3 0.105004652 0.052893673
      4 0.035176558 0.012297779
      5 0.009427318 0.002287387
      6 0.002105434 0.000354545
      7+ 0.000482132 5.32029E-05
      下半場
      下半場 主 客
      0 0.170332989 0.212247974
      1 0.30148939 0.328984359
      2 0.26681811 0.254962879
      3 0.157422685 0.131730821
      4 0.069659538 0.051045693
      5 0.024659477 0.015824165
      6 0.007274546 0.004087909
      7+ 0.002343265 0.001116201
      上半場最高機會是1-0, 若13.8%
      下半場最高機會是1-1(即全場2-1), 若9.9%
      相乘只有1.35%
      其他場次我計到差不多亦是如是

      刪除
    10. 應該係計算mean那步已經錯左。

      刪除
    11. 上入 上失 下入 下失
      26 8 34 20
      0.838709677 0.258064516 1.096774194 0.64516129
      日聯 日聯 20/8/2016 主 負 甲府風林 0:1(0:0) 12 0 0 0 1
      日聯 日聯 6/8/2016 主 勝 名古屋鯨魚 2:0(2:0) 7 2 0 0 0
      日聯 日聯 23/7/2016 主 勝 神戶勝利船 2:0(1:0) 15 1 0 1 0
      日聯 日聯 17/7/2016 主 和 橫濱水手 2:2(0:1) 12 0 1 2 1
      日聯 日聯 9/7/2016 主 負 鹿島鹿角 2:4(0:1) 12 0 1 2 3
      日聯 日聯 2/7/2016 主 勝 磐田山葉 3:0(2:0) 8 2 0 1 0
      日聯 日聯 18/6/2016 主 勝 浦和紅鑽 4:2(1:2) 12 1 2 3 0
      日聯 日聯 21/5/2016 主 負 大阪飛腳 1:3(0:1) 12 0 1 1 2
      日聯 日聯 13/5/2016 主 和 柏雷素爾 0:0(0:0) 13 0 0 0 0
      日聯 日聯 8/5/2016 主 勝 鳥棲砂岩 3:0(2:0) 9 2 0 1 0
      日聯 日聯 15/4/2016 主 勝 新潟天鵝 1:0(0:0) 6 0 0 1 0
      日聯 日聯 1/4/2016 主 勝 仙台維加泰 3:0(0:0) 5 0 0 3 0
      日聯 日聯 12/3/2016 主 和 湘南比馬 2:2(0:0) 11 0 0 2 2
      日聯 日聯 27/2/2016 主 負 川崎前鋒 0:1(0:0) 12 0 0 0 1
      日聯 日聯 22/11/2015 主 勝 湘南比馬 5:0(3:0) 7 3 0 2 0
      日聯 日聯 17/10/2015 主 勝 川崎前鋒 2:1(0:0) 8 0 0 2 1
      日聯 日聯 3/10/2015 主 負 FC東京 0:1(0:0) 15 0 0 0 1
      日聯 日聯 19/9/2015 主 和 鳥棲砂岩 0:0(0:0) 13 0 0 0 0
      日聯 日聯 29/8/2015 主 勝 名古屋鯨魚 5:2(2:0) 10 2 0 3 2
      日聯 日聯 16/8/2015 主 負 柏雷素爾 0:3(0:1) 12 0 1 0 2
      日聯 日聯 12/8/2015 主 負 鹿島鹿角 0:1(0:1) 6 0 1 0 0
      日聯 日聯 25/7/2015 主 勝 橫濱水手 2:0(1:0) 1 1 0 1 0
      日聯 日聯 15/7/2015 主 勝 松本山雅 6:0(3:0) 6 3 0 3 0
      日聯 日聯 20/6/2015 主 勝 山形山神 5:1(4:0) 12 4 0 1 1
      日聯 日聯 23/5/2015 主 勝 新潟天鵝 4:2(2:1) 16 2 1 2 1
      日聯 日聯 10/5/2015 主 負 大阪飛腳 0:1(0:0) 9 0 0 0 1
      日聯 日聯 2/5/2015 主 勝 仙台維加泰 2:0(1:0) 10 1 0 1 0
      日聯 日聯 25/4/2015 主 勝 清水心跳 2:0(1:0) 9 1 0 1 0
      日聯 日聯 4/4/2015 主 負 神戶勝利船 0:1(0:0) 6 0 0 0 1
      日聯 日聯 22/3/2015 主 和 浦和紅鑽 0:0(0:0) 9 0 0 0 0
      日聯 日聯 7/3/2015 主 勝 甲府風林 2:0(1:0) 9 1 0 1 0

      請問正確嗎?

      刪除
    12. 好亂, 試下簡化
      上入 上失 下入 下失
      26 8 34 20
      0.838709677 0.258064516 1.096774194 0.64516129
      主 負 0:1(0:0) 0 0 0 1
      主 勝 2:0(2:0) 2 0 0 0
      主 勝 2:0(1:0) 1 0 1 0
      主 和 2:2(0:1) 0 1 2 1
      主 負 2:4(0:1) 0 1 2 3
      主 勝 3:0(2:0) 2 0 1 0
      主 勝 4:2(1:2) 1 2 3 0
      主 負 1:3(0:1) 0 1 1 2
      主 和 0:0(0:0) 0 0 0 0
      主 勝 3:0(2:0) 2 0 1 0
      主 勝 1:0(0:0) 0 0 1 0
      主 勝 3:0(0:0) 0 0 3 0
      主 和 2:2(0:0) 0 0 2 2
      主 負 0:1(0:0) 0 0 0 1
      主 勝 5:0(3:0) 3 0 2 0
      主 勝 2:1(0:0) 0 0 2 1
      主 負 0:1(0:0) 0 0 0 1
      主 和 0:0(0:0) 0 0 0 0
      主 勝 5:2(2:0) 2 0 3 2
      主 負 0:3(0:1) 0 1 0 2
      主 負 0:1(0:1) 0 1 0 0
      主 勝 2:0(1:0) 1 0 1 0
      主 勝 6:0(3:0) 3 0 3 0
      主 勝 5:1(4:0) 4 0 1 1
      主 勝 4:2(2:1) 2 1 2 1
      主 負 0:1(0:0) 0 0 0 1
      主 勝 2:0(1:0) 1 0 1 0
      主 勝 2:0(1:0) 1 0 1 0
      主 負 0:1(0:0) 0 0 0 1
      主 和 0:0(0:0) 0 0 0 0
      主 勝 2:0(1:0) 1 0 1 0

      刪除
    13. MEAN 就只係用AVERAGE
      POISSON只係POISSION (入球數, MEAN, 0)

      刪除
    14. 再簡化試圖容易表達
      上入 上失 下入 下失
      1 0 1/3 1/3
      主 負 0:1(0:0) 0 0 0 1
      主 勝 2:0(2:0) 2 0 0 0
      主 勝 2:0(1:0) 1 0 1 0

      這就是主場數據
      連同客隊得失球

      上入 上失 下入 下失
      1 1 1 0.333333333
      客 勝 2:1(1:1) 1 1 1 0
      中 勝 2:0(0:0) 0 0 2 0
      客 負 2:3(2:2) 2 2 0 1

      主上半是1(主上半入)+1(客上半失)=2

      刪除
    15. 一睇最後果條數就知道錯左

      刪除
    16. 實力指數
      主上半(1(主上半入)+1(客上半失))/2=1
      客上半(1+0)/2=0.5
      主下半(0.33+0.33)/2=0.33
      客下半(0.33+1)/2=0.665

      刪除
    17. 多謝神經漢兄提點
      忘了除2, 已修改1個錯處!

      刪除
    18. 修改了此點
      10注機會是2%
      30注是6%

      刪除
    19. 謝謝池兄和神經漢兄解答

      刪除
    20. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    21. 作者已經移除這則留言。

      刪除
  16. 小弟又有傻事請教,煩請check email... 萬分感激

    回覆刪除
  17. 池兄,

    請問 "卡方檢定" 中的關聯強度越接近 1 好, 還是越接近 0 好呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. chi-squared test?
      檢定一個假設是否成立,p-value 越細越可靠,通常p-value細過0.05就確定成立。

      刪除
    2. 池兄,

      chi-squared test 的關聯強度, 作用是?

      刪除
    3. 呢樣係指細分變項之間的關聯度,睇下兩樣野係互相獨立定有關聯。一般係確定了p-value細過0.05之後,再睇phi係數,phi係數越近1,變項的關聯越強。

      刪除
  18. 池兄,

    請問MLR的Report中,如果coeff的p-value>0.05要删悼,還是跟計得精彩書中所説200場就將O.20以上的删悼,哪ㄧ個是統計學中的正統昵?

    回覆刪除
    回覆
    1. 池某也不知道自己所學的是不是正統,可能只係旁門左道。呵呵。
      池某所用的model較接近計得精彩那個,但不只200場,對於沒那麼significant的coeff池某不會立即刪掉,會觀察一段時間,如果任由數據變化都沒起色就刪。

      刪除